Resepi Waffle Rangup Diluar Lembut Didalam

Resepi tepung waffle rangup, cara membuat waffle tanpa cetakan, cara buat waffle mudah, resepi waffle rangup dan lembut, resepi waffle, resepi waffle rangup, resepi waffle mudah, resepi waffle simple, resepi waffle rangup dan lembut, resepi tepung waffle, resepi tepung waffle rangup,

Kenapa pergi kedai waffle kalau kita sendiri boleh buat waffle yang sedap di rumah? Saya mempunyai resipi yang sempurna untuk dikongsi bersama-sama untuk semua peminat waffle, terutama untuk anda yang menggemari waffle dan tidak ingin keluar rumah hanya untuk membeli makanan kegemaran anda.

Kekuatan Waffle Che Nom

Waffle Che Nom amat disukai oleh mereka yang menilai kualiti waffle. Ramai yang memerlikan keupayaan mereka yang membuat dan menjual waffle, namun Waffle Che Nom adalah waffle yang akan mengejutkan anda dengan kelezatannya, rasanya sangat sedap dan teksturnya lembut dan rangup. Dengan resipi ini, anda dapat membuat waffle yang lebih sedap daripada di kedai waffle kegemaran anda.

Bahan-bahan

  • 1 1/2 cawan tepung gandum
  • 3 sudu besar gula
  • 1 sudu kecil garam
  • 1 1/2 sudu besar baking powder
  • 2 cawan susu
  • 2 biji telur
  • 4 - 6 sudu besar minyak bijan
  • 1 sudu besar esen vanilla

Cara membuat

  1. Campurkan semua kesemua bahan kering ke dalam satu mangkuk dan gaulkannya bersama-sama.
  2. Pukul telur dalam mangkuk yang lain, kemudian campurkan bersama dengan susu, esen vanilla dan minyak bijan.
  3. Setelah itu, perlahankanlah adunan kering ke dalam adunan basah dan terus kacau hingga sebati cair. Pastikan adunan kekal lembut dan tidak berketul.
  4. Sediakan alat giling waffle dan perlahan-lahan tuangkan adunan ke atasnya sampai ke tengah-waffle. Tutuplah dan biarkan selama beberapa minit atau sehingga waffle menjadi rangup.
  5. Hidangkan waffle yang siap dengan atau tanpa topping yang anda suka. Selamat mencuba!

Sekarang, anda telah memiliki resipi Waffle Che Nom yang dimaksudkan untuk menjadi waffle yang amat sedap dan rangup. Percayalah, waffle yang anda buat sendiri di rumah jauh lebih sedap daripada waffle yang anda beli di kedai. Anda tidak lagi memerlukan kereta jika anda ingin makan waffle pada waktu pagi, malam atau pun tengah hari. Saya harap anda bersedia untuk cuba resipi ini dan rasai kenikmatannya sendiri!

Resepi Waffle Rangup Diluar Lembut Didalam

If you are looking for Resipi waffle yang sedap macam dekat kedai. rangup diluar, lembut, you've visit to the right place. We have pics like Cara membuat waffle simple kumpulan tips, resepi waffle rangup dan lembut youtube, waffle rangup (minyak masak) sumarz.com. Here it is:

Cara membuat waffle simple kumpulan tips, pecah rahsia resepi waffle rangup di luar dan lembut di dalam waffle

Resepi waffle che nom resipi waffle yang sedap macam dekat kedai. Resepi waffle che nom resipi waffle yang sedap macam dekat kedai. Resepi waffle rangup dan lembut youtube. Waffle rangup (minyak masak) sumarz.com. Waffle rangup resepi minyak masak tepung sedap adunan sumarz naik lembut cookpad. Lembut didalam diluar resipi rangup waffle anak kegemaran. Pecah rahsia resepi waffle rangup di luar dan lembut di dalam waffle


Also read:

.