Resepi Bakso Yang Sedap

Resepi kek yang sedap, resepi mudah dan sedap, resep membuat bakso sapi, cara membuat bakso yang enak, resep sayur sop bakso, resepi kek mudah dan sedap, aneka resepi biskut sedap, resepi bakso, resepi bakso simple, resepi bakso sedap, resepi bakso azie kitchen, resepi mee bakso,

Ini adalah resepi Kuah Bakso yang sangat mudah dan sedap untuk dicuba di rumah. Kuah yang pekat, berperisa dan pelbagai herba ini sangat sesuai untuk dihidangkan bersama bakso yang lembut dan kenyal.

Bahan-bahan:

- 200g Bakso - 2 liter Air - 1 Kiub pati ayam - 2 ulas Bawang putih (diketuk dan dikupas) - 1/2 inci Halia (diketuk) - 2 tangkai Daun bawang (diiris nipis) - 1 Biji telur (pukul sebentar) - 2 sudu besar Minyak masak

Cara membuat:

1. Panaskan minyak dalam kuali untuk menumis. 2. Tumis bawang putih dan halia sehingga naik bau dan kekuningan. 3. Tuangkan air dan kiub pati ayam ke dalam kuali. 4. Rebus hingga mendidih. 5. Masukkan bakso ke dalam kuah dan biarkan ia mengecut serta masak hingga empuk. 6. Setelah pekat mengikut cita rasa, masukkan bahan-bahan lain iaitu daun bawang dan telur.

Ini adalah resepi yang sangat mudah dan cepat untuk disediakan. Anda hanya memerlukan beberapa bahan sahaja untuk menghasilkan kuah bakso yang sedap ini. Pastikan untuk memilih bakso yang berkualiti untuk memastikan kuah kelihatan lebih cantik dan berkualiti. Kuah ini juga sangat pekat dan berperisa, dan mempunyai aroma yang sangat wangi.

Makanlah bersama dengan keluarga dan sahabat-sahabat anda untuk mencari pengalaman yang pasti tidak terlupakan. Nikmatilah setiap suapan dengan penuh kenikmatan dan ceriakanlah lagi hidup anda dengan hidangan yang sedap ini. Selamat mencuba dan selamat menikmati!

Resepi Bakso Yang Sedap

If you are searching about Resepi kuah bakso simple – phoenixhillna.org, you've came to the right place. We have pictures like Resepi kuah bakso original pustaka resepi, cara buat bakso sedap. resepi turun temurun orang berniaga, yang wajib, resepi kuah bakso asli indonesia resep, resep masakan, bakso. Here it is:

Resepi bakso super sedap original indonesia 🇮🇩, 5 resepi bakso homemade yang paling sedap & mudah listikel.com

Resepi bakso indonesia bakso pun bisa kamu nikmati dengan beragam. Bakso resepi sambal. Resepi bakso super sedap original indonesia 🇮🇩. Bakso resepi kuah sedap orisinil blogopsi. Resepi kuah bakso original pustaka resepi. Cara buat bakso sedap. resepi turun temurun orang berniaga, yang wajib. 5 resepi bakso homemade yang paling sedap & mudah listikel.com


Also read:

.