Resepi Carbonara Whipping Cream

Carbonara recipe double cream, creamy carbonara recipe food network, bbc carbonara recipe with cream, carbonara sauce with cream, resepi carbonara spaghetti, resepi spaghetti carbonara simple, resepi macaroni carbonara, carbonara seafood resepi,

Siapa yang tidak suka makanan yang mengandungi pasta? Dan hari ini, saya ingin memperkenalkan salah satu resepi pasta paling popular di dunia - Spaghetti Carbonara.

Bahan-bahan:

  • 500g spaghetti
  • 10 keping bacon, dipotong
  • 5 ulas bawang putih, dicincang halus
  • 4 kuning telur
  • 1 cawan parmesan parut
  • Garam dan lada hitam secukup rasa
  • Buah parsley cincang halus (untuk hiasan)

Cara-cara:

  1. Masak spaghetti mengikut arahan di dalam bekas.
  2. Apabila air sudah mendidih, masukkan spaghetti dan sedikit garam ke dalam air.
  3. Panaskan kuali di atas api sederhana dan masukkan bacon.
  4. Tumis bacon hingga keperangan sebentar sahaja.
  5. Kemudian, masukkan bawang putih dan kacau-kacau sebati.
  6. Dalam bekas yang lain, pukul telur sehingga rata, kemudian masukkan parmesan dan kacau sebati.
  7. Apabila spaghetti sudah masak, saringkan air dan masukkan spaghetti ke dalam kuali di mana bacon dan bawang putih masih di dalamnya.
  8. Kacau sebati hingga spaghetti bersama-sama dengan bahan-bahan yang lain.
  9. Angkat kuali dari atas dapur dan masukkan campuran telur dan keju ke dalamnya. Kacau sehingga rata.
  10. Tambahkan garam dan lada hitam mengikut citarasa anda.
  11. Hias dengan parsley dan serve!

Apakah anda tahu kenapa resepi Spaghetti Carbonara ini begitu popular? Sebab ia sangat enak dan senang untuk disediakan! Sebagai seorang yang suka memasak, saya sering menggunakan resepi ini apabila saya mahu memburu resepi yang mudah dan lezat.

Bagaimana pula anda? Adakah anda pernah mencuba resepi Spaghetti Carbonara sebelum ini? Jangan lupa berkongsi dengan kami di bahagian komen di bawah!

Resepi Carbonara Whipping Cream

If you are looking for Resepi spaghetti carbonara tomyam yang sangat sedap. tak rugi punya, you've visit to the right web. We have images like Resepi spaghetti carbonara resepi bonda, resepi spaghetti carbonara original, 4 aneka resepi spaghetti carbonara yang wajib dicuba daily makan. Here it is:

Resepi spaghetti carbonara tomyam yang sangat sedap. tak rugi punya, 4 aneka resepi spaghetti carbonara yang wajib dicuba, lazat yang amat

Resepi carbonara dila cik masak. Resepi creamy carbonara lemak berkrim (gerenti digemari!) saji.my. Resepi carbonara aglio olio cendawan ayam spagetti popia. Resepi spaghetti carbonara original. Resepi spaghetti carbonara tomyam yang sangat sedap. tak rugi punya. Resepi spaghetti carbonara hi iam dila. Resepi carbonara


Also read:

.