Resepi Ayam Teriyaki Che Nom

Resepi tomyam ayam che nom, resepi ayam paprik ala thai che nom, resepi ayam korea che nom, resepi kari ayam che nom, cara masak ayam teriyaki, resepi ayam teriyaki, resepi ayam teriyaki diet, resep ayam teriyaki pedas, resep ayam teriyaki sederhana, resepi ayam bakar, resepi ayam percik, resepi ayam masak kicap,

Jika anda tengah mencuba untuk menjalani diet seimbang, dan sedang mencari hidangan yang sesuai, anda harus mencoba membuat ayam teriyaki diet. Hidangan ini sangat enak dan mudah disediakan di rumah. Berikut ini adalah resep untuk membuat hidangan ayam teriyaki diet yang sehat dan lezat.

Bahan-bahan:

Bahan-bahan yang diperlukan untuk membuat ayam teriyaki diet adalah:

  • 1/4 cawan mirin (anggur beras manis)
  • 1/4 cawan sake (bulan beralkohol Jepun)
  • 1/4 cawan kicap asin
  • 2 sudu besar gula
  • 4 ketul fillet ayam (lebih atau kurang 1 kg)
  • 1 sudu besar minyak zaitun
  • 1 sudu teh biji wijen (opsional)

Cara-cara:

Berikut adalah cara untuk menyediakan hidangan ayam teriyaki diet:

  1. Di dalam mangkuk kecil, campurkan mirin, sake, kicap, dan gula. Kacau sehingga gula larut sepenuhnya.
  2. Masukkan ayam ke dalam campuran bahan-bahan tersebut. Pastikan bahawa ayam dilepaskan dari kulit dan membasahi ayam seluruhnya dengan bahan campuran.
  3. Tutup dan biarkan semalaman di dalam peti sejuk.
  4. Panaskan oven sehingga suhu 375 darjah Fahrenheit.
  5. Letakkan ayam di atas loyang pemanggang. Bakar selama 25 minit.
  6. Tuangkan campuran bahan ke dalam sesudu besar dan sapukan ke atas ayam. Bakar selama 5 minit lagi. Letakkan sisa campuran di dalam kuali kecil dan masak di atas api sederhana sehingga ia sedikit pekat.
  7. Setelah ayam dibakar selama 30 minit, keluarkan dari oven dan biarkan sebentar untuk sejuk.
  8. Panaskan minyak zaitun dalam kuali dan goreng ayam di atas api sederhana. Anda juga boleh menambahkan biji wijen untuk menambahkan rasa yang lebih enak dan yang lebih sehat.

Agar lebih lezat, hidangan ayam teriyaki diet boleh disajikan dengan nasi atau sayur-sayuran seperti brokoli atau kacang-kacang.

Buatlah hidangan ayam teriyaki diet dan nikmati rasa sehat dan lezatnya. Anda akan terkejut dengan betapa mudahnya untuk menyediakannya. Serta-merta, anda boleh menikmati satu hidangan enak dan sehat tanpa memijakkan kaki di restoran.

Resepi Ayam Teriyaki Che Nom

If you are looking for Resepi ayam teriyaki paling membangkitkan selera iluminasi, you've visit to the right page. We have images like Pastries delight chicken teriyaki, resepi ayam teriyaki makanan jepun yang paling senang resepi.my, resepi ikan siakap bakar che nom. Here it is:

Resep ayam fillet teriyaki resep sabtu sendu, cara membuat resepi ayam teriyaki diet ~ arisa

9 resepi buttermilk sedap listikel.com. Teriyaki poulet stir resepi breast baked. Ayam teriyaki resepi mudah sedap berbuka mamapipie juadah sedapnya menyelerakan. Ayam teriyaki resepi resepichenom rendang ungkep sedap geprek daging bawah minit masa penyediaan memasak hidangan jumlah. Resepi ikan siakap bakar che nom. Teriyaki resepi. Sedapnya ayam teriyaki juadah berbuka menyelerakan dari mamapipie


Also read:

.