Resepi Pancake Daun Bawang

Resepi pancake daun bawang merah, resepi pancake daun bawang cung, resepi pancake daun bawang dalam, resepi pancake daun bawang pdf, resepi pancake daun bawang, resepi daun sirih, resepi daun salam, resepi pancake simple, resepi pancake mudah, resepi pancake tanpa susu,

Mari kita cuba resipi pancake yang mudah dan sedap ini. Anda hanya memerlukan bahan-bahan yang mudah didapati seperti tepung, telur, susu segar dan sedikit gula. Berikut adalah resipi lengkap beserta dengan langkah-langkahnya.

Bahan-bahan:

- 1 1/2 cawan tepung

- 3 1/2 sudu besar gula

- 1 1/4 cawan susu segar

- 2 butir telur

- 1 sudu besar baking powder

- 1/2 sudu kecil garam

- 3 sudu besar mentega, cairkan

- Sedikit minyak zaitun

Cara membuatnya:

1. Campurkan tepung, gula, baking powder dan garam dalam sebuah bekas menarik. Sebagai contoh, anda boleh menggunakan mangkuk besar.

2. Kemudian, pecahkan telur satu persatu dan masukkan ke dalam bekas tadi. Gunakan pengadun untuk mecicahnya hingga sebati.

3. Tambahkan susu dan adun hingga adunan menjadi halus dan sebati.

4. Sekarang, tambahkan mentega yang telah dicairkan ke dalam adunan dan kacau rata hingga kesatuan adunan tercapai.

5. Panaskan sedikit minyak zaitun di atas dapur dan tuang adunan ke dalam kuali panas sebanyak 1 sudu besar setiap satu adunan kecil. Biarkan pancake masak selama 2-3 minit di setiap bahagian sehingga keperangan keemasan. Kemudian, angkat dan susun di atas pinggan.

Cara Penyajian:

Sedia untuk dihidangkan dan dihidangkan dengan pelbagai pilihan seperti madu, syrop atau serbuk gula. Selamat mencuba!

Catatan:

Untuk menjamin kejayaan pancake anda, pastikan api di atas dapur tidak terlalu tinggi. Anda juga boleh menaikkan kelajuan pengadun untuk menghasilkan adunan yang lebih sebati.

Teruskan mencuba dan kongsikan hasil hidangan anda bersama-sama dengan rakan-rakan dan keluarga. Resipi pancake ini pasti menjadi kegemaran semua dalam keluarga anda.

Resepi Pancake Daun Bawang

If you are searching about Resep pancake daun bawang oleh cooking with sheila cookpad, you've came to the right page. We have pictures like Anjung norry resepi pancake, resepi pancake sukatan cawan pancake terfluffy japanese souffle, resep pancake daun bawang oleh cooking with sheila cookpad. Here you go:

~ aku dan kamu ~ resepi pancake mudah dan sedap, souffle pancakes recipe resepi pancake gebu youtube

Resepi gebu cawan siraplimau lembut sejuk dah buat sukatan mudah dapur. Pajeon pancake resepi daun bawang. Bawang pancake. Resep pancake daun bawang oleh cooking with sheila cookpad. Cara buat pancake paling gebu & tetap lembut bila dah sejuk. Resepi pancake. Resepi milk resepibonda curbstonevalley


Also read:

.