Resepi Lauk Isi Ayam

Cara membuat lemper isi ayam, resepi sup kaki ayam, resepi ayam nasi ayam, resep masak usus ayam, resepi nasi ayam mudah, resepi lauk, resepi lauk simple, resepi lauk tengahari, resepi lauk berpantang, resepi lauk diet, resepi lauk pauk, resepi lauk telur,

Heriot apa khabar kita semua hari ni? Kalau korang tengah mencari resipi yang sempoi dan mudah, kakak ada satu idea yang boleh kakak kongsikan. Resipi isi ayam yang sedap dan meleleh dalam mulut pasti menjadi pilihan tepat untuk hidangkan kepada keluarga tercinta.

Ingredients:

Sebelum kita memulakan proses memasak, kita perlu mengumpulkan semua bahan-bahan yang diperlukan seperti di bawah:

  • Ayam 1 biji
  • Bawang merah 4 helai
  • Bawang putih 2 ulas
  • Daun bawang 1 helai
  • Wortel 1 biji
  • Kentang 2 biji
  • Garam
  • Lada
  • Oregano
  • Sos cili
  • Minyak masak

Instructions:

Selamat, semua bahan-bahan sudah ada. Mari kita lihat cara-cara untuk menyediakan isi ayam yang gebu, lembut dan tentunya sedap.

  1. Potong ayam menjadi bahagian kecil-kecil. Letakkan dalam bekas dan gaulkan dengan 1 sudu besar sos cili, garam, lada hitam dan oregano. Perap selama 30 minit hingga ayam enak.
  2. Setelah itu, kukus wortel dan kentang. Kemudian tumbuk hingga lumat.
  3. Potong bawang merah, bawang putih dan daun bawang. Goreng bawang merah dan bawang putih hingga menjadi kuning keemasan.
  4. Letakkan ayam yang diperap ke dalam pengisar. Tambahkan bahan tumbuk, bawang goreng, daun bawang dan garam secukup rasa. Blend hingga menjadi purée.
  5. Sediakan bekas pembungkus. Ambil 1 sudu besar isi ayam dan bentukkan menjadi bola-bola kecil. Letakkan di atas plastik pembungkus dan balut seperti ketupat.
  6. Masukkan ke dalam kukusan dan kukus selama 15 minit.
  7. Setelah selesai dikukus, bakar isi ayam sehingga warna kecoklatan. Hidangkan bersama nasi panas dan kuah kari.

Itulah dia, resipi yang terbaik untuk rumpai hidangan keluarga. Gampangnya persedian membuatnya, tidak memerlukan banyak masa dan bahan-bahannya juga mudah didapati. Jemputlah ahli keluarga atau rakan-rakan yang terdekat untuk bersantap bersama-sama.

Notes:

Sebagai alternatif, anda juga boleh menambahkan sayur-sayuran lain seperti lobak merah, jagung dan kacang hijau ke dalam campuran isi ayam. Dengan menambahkan sayur-sayuran tersebut, ia dapat menambahkan nilai nutrisi daripada hidangan ini.

Oh ya! Jika anda menyukai rasa pedas, tambahkan lebih banyak sos cili atau boleh ganti dengan sos tomat yang pedas pada proses mengisar ayam tadi. Kabusikan famili dan rakan anda dengan resipi yang sedap ini.

Resepi Lauk Isi Ayam

If you are searching about Lauk sedap di tengah hari, 10 resepi mudah masakan ayam. the informasi, you've visit to the right place. We have images like Resepi lauk mudah dan sedap / cara mudah ayam masak halia aneka masakan, resepi ayam goreng berempah simple dan sedap kerja kosp, lauk sedap di tengah hari, 10 resepi mudah masakan ayam. the informasi. Read more:

10 resepi masakan lauk ayam sedap dan simple 2022, lauk sedap di tengah hari, 10 resepi mudah masakan ayam. the informasi

Ayam lauk masakan. Resepi ayam goreng berempah surasmi lauk sedap. Ayam resepi masakan lauk hari sedap caramohon masak resipi kuah hitam. Lauk pauk resepi sahur daging ayam masakan resipi ringkas koleksi masak aneka sedap pantang enak dah halia balik tengahari. 9 petua melembutkan isi ayam • resepi bonda. Lauk sedap di tengah hari, 10 resepi mudah masakan ayam. the informasi. Resepi masakan aneka masak mudah lauk kukus kicap sedap caramohon kunyit kenduri ringkas resipi macam rasa halia cukup


Also read:

.