Resepi Ayam Lemon Thai

Resepi ayam lemon thai cuisine, resepi ayam lemon thai kush, resepi ayam lemon thai menu, resepi ayam lemon thai gelato, resepi ayam lemon chinese style, resepi ayam kukus lemon, resepi nasi ayam lemon, resepi ayam goreng berempah, resepi ayam percik, resepi ayam bakar, resepi ayam goreng,

Pernahkan anda terfikir untuk mencuba resepi ayam masak lemon yang lazat dan segar? Kami telah mencari dan menemui resepi yang sempurna untuk anda. Rangkaian hidangan ini merupakan hidangan yang sangat mudah untuk disediakan di rumah dan pastinya akan menjadi sajian yang menjadikan bekalan dan mencukup keperluan nutrisi harian anda.

Bahan-bahan

Untuk hidangan yang lazat dan segar ini, anda memerlukan beberapa bahan utama seperti berikut:

  • 2 ketul ayam
  • 1 cawan kismis
  • 4 labu bawang merah
  • 1 sudu besar cuka masak
  • 2 sudu besar minyak masak
  • 2 sudu besar jus lemon
  • 1 sudu teh garam
  • 1 sudu teh serbuk lada hitam
  • 1 biji limau nipis

Cara-cara Memasak

  1. Langkah pertama, basuh ayam dan potong menjadi beberapa bahagian bersaiz sederhana
  2. Kemudian, dalam periuk yang bersih, panaskan minyak masak pada api sederhana
  3. Masukkan ayam yang telah dipotong ke dalam periuk dan goreng sehingga keemasan
  4. Tambahkan bawang merah, jus lemon, garam, serbuk lada hitam, kismis dan limau nipis ke dalam periuk
  5. Gaulkan kesemua bahan ini secara rata
  6. Tutupkan periuk dan biarkan hidangan ini masak selama 10 - 15 minit bergantung pada perisa yang anda mahukan.
  7. Selesai, angkat ayam masak lemon dan letakkan ke dalam pinggan hidangan anda

Berikan sedikit cuka masak sebagai saus sebagai hidangan tersebut sebelum dinikmati oleh ahli keluarga anda. Hidangan ini cocok ditemani dengan nasi putih panas atau juga roti kari yang telah dibakar.

Dengan resepi yang mudah ini, anda tidak perlu bersusah payah untuk mencari bahan-bahan yang mahal atau menghabiskan banyak masa dalam memasak. Di samping kemudahan ini, hidangan ayam masak lemon juga sangat sesuai dihidangkan pada sebarang majlis atau acara dan pastinya akan menjadi sajian yang menjadikan bekalan dan mencukup keperluan nutrisi harian anda.

Jangan tunggu lagi, cubalah hidangan ini untuk masakan harian dan pastinya akan menjadi sajian yang menjadikan bekalan dan mencukup keperluan nutrisi harian anda. Semoga resepi kami ini menjadi panduan yang berguna untuk anda. Selamat mencuba!

Resepi Ayam Lemon Thai

If you are looking for Resepi ayam madu lemon pedas / spicy lemon chicken pink pegaga, you've came to the right page. We have images like Resepi ayam masak lemon (menitik air liur) bidadari.my lemon, ayam goreng rangup bersos lemon resepi masakan malaysia, resepi ayam masak lemon sedap dan mudah jejari menaip. Read more:

Resepi ayam masak lemon (menitik air liur) bidadari.my lemon, resepi ayam madu lemon pedas / spicy lemon chicken pink pegaga

Ayam resepi masak bidadari liur menitik statically madu lidah mengejut. Ayam resepi masak goreng teriyaki mudah perap pasti lazat rusly sheila paprik gapura masakan dada tepung keringkan bersihkan jagung berbuka. Resepi ayam masak lemon cd. Resepi goreng lemongrass serai sedap. Resepi ayam masak lemon. Resepi ayam masak lemon sedap. Resepi ayam masak lemon sedap dan mudah jejari menaip


Also read:

.