Resepi Kek Coklat Putih

Resepi kek coklat bakar, resepi kek coklat bakar sukatan cawan, resepi kek coklat gebu, resepi kek pisang, resepi kek gula hangus, resepi kek lapis, resepi kek oren, resepi kek butter,

Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada semua rakan-rakan di luar sana! Hari Raya sudah tiba dan itu bermakna hanya satu perkara - ia adalah masa untuk bersama keluarga dan menikmati makanan yang lazat! Apakah Raya tanpa kek? Nah, jangan risau, disini saya ada satu resepi yang sempurna untuk anda: Kek Coklat 3 Lapis Berkrim! Menarik dan bercoklat sedap!

Bahan-bahan untuk Kek Coklat 3 Lapis Berkrim

Untuk Bahagian Kek:

  • 1 cawan gula
  • 1/2 cawan minyak jagung
  • 4 biji telur
  • 1 peket tepung naik sendiri
  • 1/2 cawan coklat serbuk
  • 1/2 cawan air
  • 1 sudu teh esen vanila

Untuk Berkrim:

  • 1/2 cawan susu pekat manis
  • 1 cawan krim putar
  • 1/2 cawan coklat serbuk

Cara-cara Memasak Kek Coklat 3 Lapis Berkrim

Bahagian Kek:

  1. Sebelum memulakan, panaskan oven terlebih dahulu pada suhu 350 F (175 C).
  2. Satukan gula dan minyak jagung dalam bekas yang besar dan kacau hingga sebati dengan menggunakan pengadun elektrik.
  3. Kemudian, masukkan telur satu-satu sambil terus mengacau. Setelah itu, masukkan tepung naik sendiri secara berperingkat-perperingkat dan kacau sehingga sebati.
  4. Selepas itu, masukkan coklat serbuk dan air, kacau sehingga sebati. Kemudian, masukkan esen vanila. Kacau dengan tekun hingga sebati.
  5. Setelah itu, ambil 3 bekas yang sama saiz dan tuang sedikit campuran ke dalamnya satu persatu. Panggang kek selama 20 hingga 25 minit atau sehingga masak.
  6. Setelah di bakar, keluarkan kek dari oven dan biarkan ia sejuk selama 5 minit. Kemudian, keluarkan kek dari bekas dan tinggalkan ia untuk sejuk sepenuhnya.

Berkrim:

  1. Satukan susu pekat manis, krim putar dan coklat serbuk ke dalam bekas dan kacau sehingga sebati. Biarkan ia sejuk selama beberapa minit.
  2. Potong kek menjadi tiga lapisan dan sapukan berkrim di setiap lapisan dengan menggunakan spatula. Seterusnya, letakkan kek di dalam peti sejuk selama 30 minit untuk berkrim.
  3. Setelah ia sejuk sepenuhnya, keluarkan dari peti sejuk dan kek siap untuk dibawa ke meja makan.

Ini adalah resepi kek coklat 3 lapis berkrim yang paling sempurna dan yang pasti akan memukau tetamu anda pada masa Raya ini. Anda pasti tidak akan kecewa dengan hasil akhir yang menyelerakan - sotong mulut tiba-tiba akan sembuh dengan kek coklat yang sedap ini! Jangan lupa berkongsi resepi ini dengan rakan-rakan anda dan mohon maaf zahir batin jika ada tersalah kata.

Resepi Kek Coklat Putih

If you are looking for Resepi kek coklat moist viral 'confirm' sedap, gebu & kurang manis, you've came to the right page. We have pictures like Kek coklat putih / white chocolate cake resepi masakan malaysia, resepi kek coklat moist viral 'confirm' sedap, gebu & kurang manis, tertunailah hasrat di hati resepi kek lapis kukus cream cheese. Here it is:

Kek coklat putih / white chocolate cake resepi masakan malaysia, resepi kek coklat sihat tetapi sedap tidak terhingga ceriasihat

Resepi kek coklat 3 lapis berkrim, menarik & coklat lazat malaysian. Macadamia putih kek coklat manis masam secret. Kek resepi kukus coklat sudu corak. Coklat kek ceriasihat resepi. Resepi kek coklat sihat tetapi sedap tidak terhingga ceriasihat. Resepi kek coklat kukus,. Resepi kek batik coklat resepi kek best



Also read:

.